De sentir-te tan buit, i de tenir por.



Personalment, crec que la por és un sentiment que ens acompanyarà tota la vida. Penso que és imposible que algú no l’hagi experimentat en algún moment… Però tot i això, també considero (a partir de la meva experiencia en aquest àmbit) que hi ha diferents tipus de por segons la etapa en la qual ens trobem.

Personalment, crec que la por és un sentiment que ens acompanyarà tota la vida. Penso que és impossible que algú no l'hagi experimentat en algun moment... Però tot i això, també considero (a partir de la meva experiència en aquest àmbit) que hi ha diferents tipus de por segons l'etapa en la qual ens trobem.


De sentir-te tan buit, i de  tenir por.

Quantes vegades hauré tirat un relat escrit fa més de vint o vint-i-cinc dies o dos mesos, tant s'ha val, per resumir els meus moments? Quantes vegades he pronunciat aquesta frase, he cantat aquests pocs acords, per reflexionar una micona i deixar caure quatre llàgrimes que m'ajudessin a comprendre els   petits moments o   els minuts d'estrès, d'incertesa i de
. ..de… d'això, coi, de por!
Sí, de por, què passa? Ningú té por? Però si és un sentiment, no? I doncs…

Perquè sí, és una sensació bastant recurrent, a tots ens passa que, de vegades, ens envolten l'angoixa i aquesta mena de sentiment d'estar sol per sempre, que estrangula i no ens deixa estar. Podem tenir por d'estar sols, de no saber cap on anar, d'alguna cosa que ens espera. Però, senyors,   això de sentir-se buit o de tenir por per sempre tots els instants del món? Si en el fons viure no és més que omplir-nos de dies, d'anys, omplir la memòria de bonics records i de frases maques que recordarem quan en tinguem vuitanta, o molt abans que jo ja soc gran, no vell, no fotem.

I tu, t'has preguntat mai quina és la diferència entre emocions i sentiments?
Si m'equivoco, no em correguessis, si us plau, sobretot vull que sigui així com jo ho crec,  no em porteu la contrària per més raó que tingueu, perquè quan faci una abraçada a la parella, l'amiga, l'amic, la vull fer sense por. 

Els sentiments són els que saben què és el que ens fa feliços, de manera que són els que ens poden guiar cap a una vida plena i satisfactòria. La ment, en canvi, no serveix per analitzar la realitat ni per prendre decisions, sinó per crear. La ment és l'eina amb la qual creem la nostra vida.

Ai, la ment i els sentiments! Ep, I les emocions també hi compten, eh!... No?...
D'aquesta manera, la ment i els sentiments formen un equip perfecte: els sentiments prenen les decisions i la ment les executa. Aquesta és la forma òptima de funcionar.
Ai coi, ves per on!


Comentaris

Entrades populars