Mascaretes

  

Em desperto, el dia serà llarg. Faig un badall profund, tinc una mica de pressa per matinar. M'aixeco a poc a poc, fa una mica de fred, encara és de nit. Amb mandra aixeco els braços, els estiro. Tinc la sensació que cada quinze dies comença de nou la vida per mi, deixant enrere vells  somnis i la roba del llit.

Quan surto del poble, està tot a fosques, només hi veig els llums de les cases on de manera totalment altruista estan fent mascaretes, i també  que d'aquí una estona veuré les infermeres que després d'uns torns llarguíssims tindran la cara desfigurada, però la moral tan alta com de bon principi.

No em queda cap dubte que només el poble salva el poble. Aprenem de la mateixa experiència, de la mateixa pràctica.
La nostra salut depèn del que faci el veí, però també del que facin governs i ciutadans molt lluny d'aquí, de fet, ja no té sentit parlar de la meva salut. Sense salvació col·lectiva, no hi ha salvació individual.

 En aquests dies de confinament sento més que mai la necessitat de sortir a caminar, cosa que fa uns mesos no em passava.

Sortim a caminar, aprofitem la nova oportunitat. Hi ha una frase de J V. Foix que ens ho diu: "Els bells camins es multipliquen allà, on s'acaba la carretera".

Aquest món virtual, malaltís i egoista, l'hem de canviar entre tots per fer-lo més solidari i generós.
Un record etern pels que ens han deixat degut aquest maleït
virus Covid-19, per viure per sempre més en el record de tots.

  

 La vall del riu vermell (Popular) 

Trobarem a faltar (mancar) el teu somriure,

dius que ens deixes te'n vas lluny d'aquí

però el record de la vall on vas viure

no l'esborra la pols del camí.

 

El teu front duu la llum de l'albada,

ja no el solquen dolors ni treballs

i el vestit amarat de rosada

és vermell com el riu de la vall.

 

Quan arribis a dalt la carena

mira el riu i la vall que has deixat

i aquest cor que ara guarda la pena

tan amarga del teu comiat.


https://youtu.be/iMQrQu85E-4

 

https://open.spotify.com/album/1wCWkL9UnyUqdvzqhEJOdQ?si=mVZioeOjQxGAgFuUfbnuug

 

 

Comentaris

Entrades populars